Escrits i opinions sobre la pedagogia Waldorf

Federico Mayor Zaragoza, Unesco, escola Waldorf

Acollir cada infant com una persona única; establir amb ell una relació de confiança recíproca; permetre-li així descobrir, desplegar i enlairar les seves potencialitats i capacitats: aquest és el paper de l’escola, almenys tal com el concep el moviment internacional d’escoles Waldorf, que s’uneix d’aquesta manera a la reflexió i a l’acció que tira endavant la UNESCO en matèria d’Educació.

Federico Mayor Zaragoza. ex Director General de la UNESCO

Raimon Pannikar

Quan feia classes a la Universitat de Santa Barbara (USA) vaig tenir dos alumnes que venien de la Rudolf Steiner School de California. Demostraven una extraordinària capacitat creativa i convivencial. Crec que seria molt bo que tinguéssim unes quantes escoles d’aquest tipus tan universalista al nostre país.

Raimon Panikkar. Dr. Phil., Tavertet, Juny de 2003

La creació d’un centre d`educació primària i secundària Waldorf a Barcelona seria un esdeveniment molt positiu per a la cultura del país. A través d’una escola Waldorf es podria transmetre una pedagogia basada en el respecte per la natura, en el desenvolupament espiritual de l’individu i, sobretot, s’obriria a Catalunya la porta a una comprensió no exclusivament materialista i mecanicista de les ciències.

Dr. Phil. Octavi Piulats. Universitat de Barcelona

Arianna Savall, escola waldorf

Quan recordo els meus primers 6 anys de l’Escola Rudolf Steiner a Basilea, em venen moltes imatges, sensacions i vivències fantàstiques que han quedat profundament gravades en el meu ésser mes íntim. Creixent amb aquest respecte per l’entorn i estimulant una creativitat lliure, crec que són escoles ideals per a un ensenyament diferent, on no hi ha pressió estressant sobre l’infant, sense que arribi cremat o cansat de massa informació.

Arianna Savall i Figueras. Cantant i artista, exalumne Waldorf, Bellaterra

"El 29 de setembre de 2003, representants del moviment de les escoles Waldorf de Gran Bretanya, França, Suècia, Àustria i Alemanya acceptaren la invitació de la Comissió de Cultura del Parlament Europeu. La impressió que provocà l'exposició a l'auditori, es pot deduir del fet que el president Rochard va llançar un efusiu "bravo!". Els diputats van demanar de manera explícita que es precisés en que podria consistir el suport d'ara endavant."

Walter Hiller. Mestre Waldorf. Stuttgart

...A la vista del potencial i característiques de la Pedagogia Waldorf, valoro positivament la iniciativa a favor del projecte Escola Waldorf que engega l’associació Waldorf de Sant Cugat.

Conrad Vilanou i Torrano. Dr. en Pedagogia, Universitat de Barcelona, 19 Maig 2003

Referències en mitjans:

Educating Children For The Journey: Jack Petrash. TED talks 8 de maig 2013.

Waldorf, tan important és el contingut com la manera d'ensenyar Blog de mestres, Catalunya ràdio. 29 de gener 2013

Una pedagogia diferent. 8TV. 13 d'octubre 2012.

Una escuela al margen. El País. 20 de desembre 2011.

En la capital mundial de la informática, una escuela le dice no a las computadoras. BBC Mundo. 7 de novembre 2011.

The Waldorf Way. NBC Nightly News. November 30, 2011

Why The Waldorf School of the Peninsula has gone low-tech. CBS News. December 5, 2011.

La nueva forma de aprender. El País. 29 d'octubre 2011.

A Silicon Valley School That Doesn’t Compute. New York Times. October 22, 2011.

Sólo se recuerda lo que se siente. El País. 12 d'octubre 2011.

Redes 87: El sistema educativo es anacrónico. Eduard Punset TVE, 13 març 2011 (Vídeo on Ken Robinson explica com l’Escola s’ha de transformar de dalt a baix per afrontar els reptes del segle XXI . És necessari un sistema d’aprenentatge social i emocional que fomenti l’educació personalitzada, que potencïi el desenvolupament de cada individu, que estimuli la creativitat, la passió, l’energia i el talent. Per exemplaritzar-ho mostren imatges dels alumnes i mestres de l’escola El Til·ler.)

Redes 64: La revolución educativa. Eduard Punset TVE, 20 juny 2010 (Vídeo on s'entrevista al psicòleg Robert Roeser (Portland University, USA) i apareixen imatges de l’Escola Waldorf-Steiner El Til·ler per il·lustrar el mòdel pedagògic necessari en l’actualitat.)

Who was Rudolf Steiner and what were his revolutionary teaching ideas? Richard Garner, Education Editor, The Independent. January 24, 2007.

Mucho tiempo para ser adulto, poco para ser niño. La Vanguardia (La Contra). 27 de febrer 2007.

Steiner schools 'could help all. by Branwen Jeffreys. BBC News Report on British government-funded study on Educació Waldorf in the UK, July 5, 2005.