L'horticultura

horticultura. Escola Waldorf.

"Es van preparant les llavors”

Al cicle d’Infantil, el joc, pel fet de realitzar-se amb materials naturals i, sobretot, a l’exterior, ja permet de manera natural el contacte amb els arbres, les flors, els troncs tallats, la sorra... Els infants també molen els cereals una vegada a la setmana per preparar el pa. Al cicle de Primària, s’amplia aquest contacte amb la natura mitjançant l’observació de les plantes, la vida de la granja i els seus animals, la sembra i la collita. També es duen a terme treballs concrets relacionats amb les estacions a l’hort de l’escola.

És a partir de la cinquena classe de Primària que es comença amb l’horticultura com a matèria. En aquesta primera etapa, tenir cura de les plantes, l’observació del ritme de l’any a través dels canvis estacionals i els diaris de l’hort ajuden als joves a desenvolupar el sentit de la responsabilitat i el respecte per la natura i els aliments. A més, els ofereix un repte físic i la possibilitat de refermar el treball en grup. Les activitats concretes de l’horticultura depenen de la situació local i poden incloure la creació de bancals nous, la preparació del compost, la floricultura o l’esporga dels arbres fruiters.

L’horticultura acompanya els joves durant tota l'adolescència i les experiències pràctiques poden culminar durant el Batxillerat amb un període de treball en una granja o en pràctiques de silvicultura.