La música

música waldorf

“La música és la porta d’entrada a un món més elevat de coneixement”

Ludwig van Beethoven

Una rica i diversa pràctica musical forma part de la vida escolar, des del cicle Infantil fins al Batxillerat. Cantar junts, tocar la flauta, fer part de l’orquestra, la teoria musical i els concerts, formen part del currículum i enriqueixen la vida social de l’escola.

La música ens pot elevar i estimular com també ens pot tranquil·litzar i ordenar a dins. La vida interior de l’infant i de l’adolescent es troben en procés de transformació constant. L’objectiu de la classe de música és guiar i acompanyar en aquest procés. D’aquesta manera, la música es converteix en un art educatiu.

La pràctica amb els instruments exigeix concentració i voluntat i, quan es crea i s’experimenta la bellesa, creix la confiança i l’autoestima. L’infant es pot expressar per mitjà de la música i, quan treballa en grup, aprèn a escoltar l’altre i desenvolupa capacitats socials i de treball conjunt.

Pel que fa al material musical, des d’Infantil fins al Batxillerat, els nens i les nenes recorren, des de la pràctica, la història de la música. Es comença amb la música pentatònica, després es passa pel renaixement, el barroc, el classicisme, el romanticisme, la música moderna i la música clàssica moderna.

musica Waldorf lira pentatònica

Fins al tercer curs de primària, es toca la lira i la flauta pentatònica. Després, la flauta dolça i la flauta tenor i els instruments de ritme. En edats més avançades, els instruments que els nens aprenen a tocar fora de l’escola s’integren en el conjunt i es creen grups o una orquestra. El cant acompanya a totes les edats.

En horari extraescolar, l’escola ofereix classes d’instruments com el violí, la flauta, el violoncel, el piano, etc.

Podeu veure informació més concreta d'algunes de les arts presents en El Til·ler en els següents apartats:

L'eurrítmia

Tallers de Forma