L'eurrítmia

euritmia

“L’art no reprodueix el visible, el fa visible.”

Paul Klee

Ja des dels inicis de la pedagogia Waldorf a Stuttgart, el 1919, l’eurrítmia ha format part del currículum de les escoles Waldorf. A través del moviment, es desperta i s’enforteix la capacitat expressiva dels infants i no només en l’aspecte purament físic. Mitjançant els sons de les paraules i la música es busca agilitat, mobilitat, plasticitat i activitat en el seu món interior.

El cos ha de ser un instrument saludable per l’ànima, que faciliti el desplegament lliure de la individualitat. Per tant, l’eurrítmia es converteix en el nexe d’unió entre el món interior de cada infant i el món que l’envolta i que està aprenent a conèixer.

L’eurrítmia també és una eina pedagògica que s’adapta amb exercicis concrets a cada curs i grau de desenvolupament, de forma que esdevé un suport per als nens i nenes de primària en les matèries de la classe principal.

A la nostra escola, tractem d’ajudar amb l’eurrítmia terapèutica als nens i nenes que, en un moment concret del seu desenvolupament, puguin necessitar un suport especial. Sempre amb l’ajuda i supervisió d’un metge i amb un treball estret amb les famílies.

Podeu veure informació més concreta d'algunes de les arts presents en El Til·ler en els següents apartats:

La música

Tallers de Forma